REKLAMA

O odvetví

Najväčší rozvoj reklamného priemyslu na Slovensku nastal po roku 1989. Spočiatku vznikali agentúry, pokrývajúce celý cyklus tvorby a umiestňovania reklamy. Neskôr však došlo k rozdeleniu jednotlivých činností s cieľom presnejšieho zacielenia multižánrových kampaní.

 V súčasnosti reklamný priemysel pozostáva z komunikačného trhu, ktorý tvoria klasické komunikačné agentúry (kreatívna reklamná tvorba, PR agentúry, produkčné spoločnosti), a z mediálneho trhu, tvoreneho mediálnymi agentúrami.

Od roku 2010 dochádza k výraznému nárastu investícií do internetovej reklamy.

Činnosti odvetvia

Činnosti subjektov aktívnych v oblasti Reklama rozdeľujeme nasledovne*:

Tvorba a realizácia reklamných kampaní umiestnených v novinách, rozhlase, televízií a na internete a tiež tvorba a umiestnenie vonkajších reklám, napr. bilboardy.

 

*Rozdelenie podľa Štatistickej klasifikácie ekonomických činností (SK NACE) Štatistického úradu SR.